برای شرکتهایی که تازه وارد به بازار شده اند فرآیندهای تجاری مبتنی بر فناوری جدید است اما شرکت هایی که بیش از چند سال وجود داشته اند ممکن است فعالیت در محیط مدرن را چالش برانگیز و بسیار متفاوت از تجربه قبلی خود بدانند. برای اینکه این شرکت ها با موفقیت رقابت کنند، یک تحول دیجیتال مورد نیاز است. میزان تحول دیجیتال مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله ماهیت صنعتی که شرکت در آن رقابت میکند، اینکه شرکت چگونه می تواند خود را به طور مؤثر متحول کند برای تعیین میزان موفقیت آن در بازار بسیار مهم است.
انتظارات مشتریان قبلی تغییر کرده است، بنابراین هر روزی که یک شرکت منتظر است تا سفر تحول دیجیتال خود را آغاز کند، یک روز دیگر از رقابت خود عقب میافتد و احتمالاً کسبوکار خود را از دست میدهد. نقشه راه تحول دیجیتال برنامه ای برای هماهنگی و ایجاد تغییرات در سراسر سازمان است و بدون آن در تلاش برای تحول دیجیتال خود سرگردان خواهیم شد. نقشه راه کمک می کند آن را به بخش های قابل مدیریت تفکیک و بنابر این میتوان منابع را به طور موثر برنامه ریزی کرد تحول دیجیتال احتمالاً به چندین سال نیاز خواهد داشت و ممکن است نیاز شود با استفاده از فرصت های جدید نقشه راه تحول دیجیتال خود را بازنگری نماییم. به ندرت قادر خواهیم بود مسیر دقیق را با دقت 100% در ابتدای تحول ترسیم کنیم.